Església de Sant Joan d'Aurós La Guingueta d'Àneu

email : [email protected]

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/PupYNvsURrncX38b9

Roc Garcia-Elias (3)
(Traducido por Google) San Juan de Aurós es una ermita románica del antiguo pueblo de Aurós, en el término municipal de La Guingueta d$0027Àneu, en la comarca del Pallars Sobirà. Pertenece al territorio del antiguo término de Unarre. Está situada un poco apartada del pueblo, a menos de 100 metros, en el suroeste de la iglesia de San Pedro.

Ermita de tres naves divididas en tres tramos y cabecera rectangular al este, cubierta con bóveda de cañón. Al oeste, a los pies de la nave, se abre la puerta de medio punto formada por dos arquivoltas que descansan sobre una sencilla imposta. Remata el piñón una espadaña de un único ojo. El tejado de pizarra, muy simple, es a dos aguas y presenta diminutas lucernas

Sant Joan d$0027Aurós és una ermita romànica de l$0027antic poble d$0027Aurós, en el terme municipal de la Guingueta d$0027Àneu, a la comarca del Pallars Sobirà. Pertany al territori de l$0027antic terme d$0027Unarre. Està situada una mica apartada del poble, a menys de 100 metres, al sud-oest de l$0027església de Sant Pere.

Ermita de tres naus dividides en tres trams i capçalera rectangular a l$0027est, coberta amb volta de canó. A l$0027oest, als peus de la nau, s$0027obre la porta de mig punt formada per dues arquivoltes que descansen sobre una senzilla imposta. Remata el pinyó una espadanya d$0027un únic ull. El llosat de llicorella, molt simple, és a dues aigües i presenta diminutes llucanes

Jesica Soto Molina (5)

Elisabet Sirisi (5)