Sant Vicenç d'Esterri d'Àneu Esterri d'Àneu

Telf  :

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/Rcj6yYNAPzVr1Es27

Roc Garcia-Elias (4)
(Traducido por Google) San Vicente de Esterri d$0027Àneu es la iglesia parroquial de la villa de Esterri d$0027Àneu, en el término municipal del mismo nombre, en la comarca del Pallars Sobirà. Está situada en el centro de la ciudad, en el extremo sureste del que fue la villa cerrada

Entre los siglos XVI y XVII fue construida para sustituir la iglesia vieja. Es la iglesia parroquial de villa de Esterri d$0027Àneu.

Iglesia de dimensiones considerables, de una sola nave, dividida en seis tramos y espaciosa cabecera rectangular al oeste, y capillas laterales. Cubren la nave bóvedas de lunetos. Las capillas presentan bóveda de aristas. Al este, a los pies de la nave, se encuentra la fachada, situada en la C / Mayor de la villa, tiene una amplia portal y encima de este, un rosetón flanqueado por dos ventanas. Cubre la nave con un tejado de pizarra a dos aguas que sobresale por encima de los tejados más bajos de las capillas laterales. A la izquierda de la fachada, se levanta el esbelto campanario octogonal coronado por un agudo capitel. Los muros externos son de piedra vista, sólo encuadrada en las hiladas de los ángulos, alrededor de la puerta y parte del paramento de la fachada. El campanario, de construcción más reciente es rebozado. La iglesia fue construida en los siglos XVII en el solar de un antiguo convento. Posteriormente fue objeto de reformas en los siglos XVIII, XIX, y XX.

Sant Vicenç d$0027Esterri d$0027Àneu és l$0027església parroquial de la vila d$0027Esterri d$0027Àneu, en el terme municipal del mateix nom, a la comarca del Pallars Sobirà. Està situada al bell mig de la vila, a l$0027extrem sud-est del que fou la vila closa

Entre els segles XVI i XVII fou construïda per substituir l$0027església vella. És l$0027església parroquial de vila d$0027Esterri d$0027Àneu.

Església de dimensions considerables, d$0027una sola nau, dividida en sis trams i espaiosa capçalera rectangular a l$0027oest, i capelles laterals. Cobreixen la nau voltes de llunetes. Les capelles presenten volta d$0027arestes. A l$0027est, als peus de la nau, es troba la façana, situada al c/ Major de la vila, té una ampla portal i sobre d$0027aquest, un rosetó flanquejat per dues finestres. Cobreix la nau amb un llosat de llicorella a dues aigües que sobresurt per sobre dels llosats més baixos de les capelles laterals. A l$0027esquerra de la façana, s$0027aixeca l$0027esvelt campanar octogonal coronat per un agut capitell. Els murs externs són de pedra vista, sols enquadrada en les filades dels angles, al voltant de la porta i part del parament de la façana. El campanar, de construcció més recent és arrebossat. L$0027església fou construïda en els segles XVII en el solar d$0027un antic convent. Posteriorment fou objecte de reformes en els segles XVIII, XIX, i XX.