Sant Bartomeu Llavorsí

Telf  :

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/sG31P6SZRevsFuZZA

Roc Garcia-Elias (3)
(Traducido por Google) Antigua iglesia de Baiasca.

Sólo se conserva un ábside, el muro de la fachada y vestigios de basamentos de muros. Con estos restos podemos saber que se trataba de un edificio de una sola nave, con dos ábsides semicirculares, precedidos de tramos presbiterales. Debido a su emplazamiento, aprovechando el estrecho cima de la loma, la iglesia presenta una orientación muy anómala, con los ábsides al Suroeste y la fachada principal al Nordeste. La puerta, bien conservada, es de arco de medio punto hecho con pequeñas dovelas. El aparato es de sillar irregular de piedra pómez, más ordenado al muro Nordeste que a el ábside, donde encontramos decoración de lesenes.
Se trata de un edificio de gran interés para la singularidad de su tipología, poco frecuente en la Cataluña altomedieval. Son del mismo tipo la iglesia de San Andrés de Llimiana, aunque más monumental, y la iglesia canonical de Santa María de Espirà al Aglí, construida en el siglo XII.

Antiga església de Baiasca.

Només es conserva un absis, el mur de la façana i vestigis de basaments de murs. Amb aquestes restes podem saber que es tractava d$0027un edifici d$0027una sola nau, amb dos absis semicirculars, precedits de trams presbiterals. A causa del seu emplaçament, aprofitant l$0027estret cim del serrat, l$0027església presenta una orientació molt anòmala, amb els absis al Sud-oest i la façana principal al Nord-est. La porta, ben conservada, és d$0027arc de mig punt fet amb petites dovelles. L$0027aparell és de carreu irregular de pedra tosca, més ordenat al mur Nord-est que no pas a l$0027absis, on trobem decoració de lesenes.
Es tracta d$0027un edifici de gran interès per la singularitat de la seva tipologia, poc freqüent a la Catalunya alt-medieval. Són del mateix tipus l$0027església de Sant Andreu de Llimiana, encara que més monumental, i l$0027església canonical de Santa Maria d$0027Espirà a l$0027Aglí, construïda al segle XII.