Sant Serni de Buseu Buseu

website :

Telf  :

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/UGW7JyUB932eU6ru9

Joaquim Guasch Drudis (2)
(Traducido por Google) Buseu es un pequeño pueblo del término municipal de Baix Pallars, se encuentra en la comarca del Pallars Sobirà, antiguamente pertenecía al término de Baén. Se encuentra a unos 15 km de Gerri de la Sal, unos 30 minutos en coche. En la fecha de mi visita, el pueblo se encontraba prácticamente abandonado, excepto la habilitación de una nueva casa que a día ahora es el Buseu Project. En los parajes de su entorno se pueden ver, fuerzas buitres en su hábitat natural.
Buseu conserva una pequeña iglesia de estilo románico del siglo XI dedicada a Sant Sadurní o Saturnino, de la que antiguamente dependían las iglesias de San Sebastián de Buseu y la de Use. Actualmente depende de la parroquia de Sort.
(Translated by Google)
Buseu is a small town in the municipality of Baix Pallars, se encuentra en el región of Pallars Sobirà, formerly belonged to the municipality of Baén. Está about 15 km from Gerri de la Sal, about a 30 minutos en coche. At the time of my visit, the village was practically abandoned, except for the construction of a new house, which is now the Buseu Project. In the plazas around you can see, many vultures in their natural habitat.
Buseu preservas a small Romanesque church from the 11th century dedicated to Sant Sadurní oro Serni, donde which the churches of San Sebastián de Buseu and Use once depended. It Actualmente depends on the parish of Suerte.

Buseu és un petit poble del terme municipal de Baix Pallars, es troba a la comarca del Pallars Sobirà, antigament pertanyia al terme de Baén. Es troba a uns 15 km de Gerri de la Sal, uns 30 minuts amb cotxe. En la data de la meva visita, el poble es trobava pràcticament abandonat, excepte l$0027habilitació d’una nova casa que a dia ara és el Buseu Project. En els paratges del seu entorn es poden veure, forces voltors en el seu hàbitat natural.
Buseu conserva una petita església d’estil romànica del segle XI dedicada a Sant Sadurní o Serni, de la que antigament depenien les esglésies de Sant Sebastià de Buseu i la d’Useu. Actualment depèn de la parròquia de Sort.
(Translated by Google)
Buseu is a small town in the municipality of Baix Pallars, is located in the region of Pallars Sobirà, formerly belonged to the municipality of Baén. It is about 15 km from Gerri de la Sal, about a 30-minute drive away. At the time of my visit, the village was practically abandoned, except for the construction of a new house, which is now the Buseu Project. In the places around you can see, many vultures in their natural habitat.
Buseu preserves a small Romanesque church from the 11th century dedicated to Sant Sadurní or Serni, on which the churches of Sant Sebastià de Buseu and Useu once depended. It currently depends on the parish of Sort.