Església de Sant Esteve Avinyonet de Puigventós

website : avinyonetdepuigventos.cat

Telf  :

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/cXdHSS2fEBHw6KNH6

HUMBERTO VILA (GAS MOUNTAIN) (5)
(Traducido por Google) La iglesia parroquial de San Esteban es un edificio de difícil datación debido a las diversas modificaciones que ha ido teniendo a lo largo de los siglos. El primer documento que la menciona es del año 1176 y era posesión del monasterio de Santa Maria de Vilabertran. El primitivo edificio románico fue rehecho y fortificado en el siglo XV y modificado al XVIII. En la refacción se invirtió el sentido de la nave, situando el presbiterio en la parte de poniente, donde estaba el antiguo frontis románico.

El edificio actual consta de una nave rectangular cubierta con bóveda de lunetos. El campanario, de dos pisos, está situado en la actual cabecera, el antiguo frontis románico, donde todavía se puede ver, tapiada, la antigua puerta de medio punto y una ventana abocinada. Esta parte del edificio podría ser de los siglos XII-XIII. El resto del edificio es obra de la primera mitad del XV. Está coronado con almenas que actualmente se ven cubiertos por un tejado moderna. En el siglo XVIII se añadió una capilla y la sacristía y se repuso la cubierta. En la fachada actual hay restos de una cruz que decoraba el tímpano románico.

L$0027església parroquial de Sant Esteve és un edifici de difícil datació a causa de les diverses modificacions que ha anat tenint al llarg dels segles. El primer document que l$0027esmenta és de l$0027any 1176 i era possessió del monestir de Santa Maria de Vilabertran. El primitiu edifici romànic va ser refet i fortificat al segle XV i modificat al XVIII. En la refecció es va capgirar el sentit de la nau, situant el presbiteri a la banda de ponent, on hi havia l$0027antic frontis romànic.

L$0027edifici actual consta d$0027una nau rectangular coberta amb volta de llunetes. El campanar, de dos pisos, és situat a l$0027actual capçalera, l$0027antic frontis romànic, on encara s$0027hi pot veure, tapiada, l$0027antiga porta de mig punt i una finestra de doble esqueixada. Aquesta part de l$0027edifici podria ser dels segles XII-XIII. La resta de l$0027edifici és obra de la primera meitat del XV. Està coronat amb merlets que actualment es veuen coberts per una teulada moderna. Al segle XVIII s$0027hi va afegir una capella i la sagristia i es va refer la coberta. A la façana actual hi ha restes d$0027una creu que decorava el timpà romànic.

OLIVER WEB (3)

Matigoku super saiyan (5)