Ermita de la Mare de Déu de les Pinyeres El Masroig

email : [email protected]

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/spTp4F48fcpnEU1D9

Marc Pascual (5)
(Traducido por Google) Ermita con edificaciones adyacentes para hacer acopios y encuentros. Muy limpio y ordenado. Se puede llegar en coche desde el Masroig.

Ermita amb edificacions adjacents per a fer aplecs i trobades. Molt net i endreçat. S$0027hi pot arribar en cotxe des del Masroig.

Jose Antonio Marmol (4)
(Traducido por Google) ?????????
Conjunto de edificaciones adosadas, la principal de las cuales la constituye una pequeña iglesia románica, ampliada a un cuerpo de planta rectangular de buenas dimensiones, reforzado por sillares en los ángulos y contrafuertes junto a mediodía, y cubierto por tejado a dos vertientes. El interior es de una nave con cuatro tramos, presbiterio levantado y corazón al primer tramo. De un friso continuo arranca la vuelta, de medio punto con lunetas. El altar, al parecer reconstruido tras la Guerra Civil, presenta elementos neoclásicos y en un pequeño camarín visitable, la reproducción de la imagen de la Virgen de las Pinyeres, el original fue retirada a causa de robo, y había que ser datada del siglo XVII o XVIII. Coronada por un pequeño campanario de espadaña, la ermita presenta la fachada de arenisca roja donde es visible aún la puerta con arco de medio punto, dovelada.
El conjunto comprende, además, la casa del ermitaño, un atrio de la ermita, anexos con una cisterna, etc. La pared de mediodía tiene un reloj de sol.
La construcción del edificio parece remontarse a la segunda mitad del siglo XII o primer tercio del siglo XIII y fue dedicado a templo parroquial del pueblo de las Pinyeres. Al abandono de éste, por epidemia según algunas versiones o por hecho de guerra según algunas otras, el edificio fue reconstruido en el siglo XVII o XVIII dentro del estilo abarrocado tardío propio de la comarca y convertido en ermita. Dispuso de ermitaño hasta el siglo pasado. En 1936 fue confiscada y vendida a diferentes titulares, con la consiguiente polémica posterior, actual todavía. En 1986 se hacían obras de consolidación.
Se celebra fiesta el primer sábado después de Pascua de Resurrección. Es interesante la leyenda referente al abandono del pueblo citada por J. Asens.Els vecinos del Masroig y Bellmunt, hacen romería cada año en la ermita.

?????????
Conjunt d$0027edificacions adossades, la principal de les quals la constitueix una petita església romànica, ampliada a un cos de planta rectangular de bones dimensions, reforçat per carreus als angles i contraforts al costat de migdia, i cobert per teulada a dues vessants. L$0027interior és d$0027una nau amb quatre tramades, presbiteri aixecat i cor al primer tram. D$0027un fris continu arrenca la volta, de mig punt amb llunetes. L$0027altar, segons sembla reconstruït després de la Guerra Civil, presenta elements neoclàssics i en un petit cambril visitable, la reproducció de la imatge de la Mare de Déu de les Pinyeres, l$0027original fou retirada per mor de robatori, i calia ser datada del segle XVII o XVIII. Coronada per un petit campanar d$0027espadanya, l$0027ermita presenta la façana de gres vermell on és visible encara la porta amb arc de mig punt, dovellada.
El conjunt comprèn, a més a més, la casa de l$0027ermità, un atri de l$0027ermita, annexos amb una cisterna, etc. La paret de migdia té un rellotge de sol.
La construcció de l$0027edifici sembla remuntar-se a la segona meitat del segle XII o primer terç del segle XIII i fou dedicat a temple parroquial del poble de les Pinyeres. A l$0027abandonament d$0027aquest, per epidèmia segons algunes versions o per fet de guerra segons algunes altres, l$0027edifici fou reconstruït el segle XVII o XVIII dins l$0027estil abarrocat tardà propi de la comarca i convertit en ermita. Disposà d$0027ermità fins al segle passat. El 1936 fou confiscada i venuda a diferents titulars, amb la consegüent polèmica posterior, actual encara. El 1986 s$0027hi feien obres de consolidació.
Hom hi celebra festa el primer dissabte després de Pasqua de Resurrecció. És interessant la llegenda referent a l$0027abandonament del poble citada per J. Asens.Els veins del Masroig i Bellmunt, fan romeria cada any a l’ermita.

Alexandre Nunes de Oliveira (4)

Emili Castells (4)

Jesús Montalbo i Roigé (5)

Ricardo Pallejá Herrera. (4)