Capelleta de la Mare de Deu del Carme Ascó

jesi roig (5)
Bien.

Jordi Ferrús Batiste (5)
Lugar recoleto y agradable.

salva garrido (5)
Precioso

Joan Martinez (5)
(Traducido por Google) La Virgen del Carmen es una ermita al sur del núcleo de Ascó, entre la carretera y la red ferroviaria.

arquitectura:

Pequeña capilla de planta rectangular con el ábside no marcado en planta. Consta de una sola nave, con un falso techo enyesado. Detrás del altar de mármol hay un arco rebajado que ocupa todo el muro, con el interior forrado con baldosas cerámicas. Accede al templo por un portal de arco de medio punto adovelado con jambas moldurados. En la clave consta inscrito en 1882. Sobre el portal hay una cornisa con una ventanilla romboidal, rematado por una espadaña de un solo ojo. El acabado exterior es enlucido y pintado de color blanco, excepto algunos de los sillares de las esquinas.

historia:

Se desconoce la fecha de la construcción de la primitiva ermita de la Virgen del Carmen, dado que estaba situada a ras del río Ebro, sobre una colina, como Patrona de la navegación fluvial. Esta es muy importante en Ascó por los privilegios de Lleuda concedidos por todos los reyes catalanes hasta Juan II. Al construirse la vía del tren, fue necesario destruir la ermita primitiva y hacer otra un poco más adentro del terreno, en 1882. El privilegio de Lleuda rigió hasta hace pocos años, porque al hacerse el puente sobre el río por las obras de la Central Nuclear, en 1972, la Barca de Ascó dejó pasar y se dejó de cobrar toda mercancía, coche, carro o persona que pasaba con ella, de un lado a la otro del río.

La Virgen del Carmen es la patrona de los barqueros del Ebro.

La Mare de Déu del Carme és una ermita al sud del nucli d$0027Ascó, entre la carretera i la xarxa ferroviària.

Arquitectura:

Petita capella de planta rectangular amb l$0027absis no marcat en planta. Consta d$0027una sola nau, amb un fals sostre enguixat. Darrere l$0027altar de marbre hi ha un arc rebaixat que ocupa tot el mur, amb l$0027interior folrat amb rajoles ceràmiques. S$0027accedeix al temple per un portal d$0027arc de mig punt adovellat amb brancals motllurats. A la clau hi consta inscrit l$0027any 1882. Sobre el portal hi ha una cornisa amb una finestreta romboïdal, rematat per un campanar d$0027espadanya d$0027un sol ull. L$0027acabat exterior és arrebossat i pintat de color blanc, excepte alguns dels carreus de les cantonades.

Història:

Es desconeix la data de la construcció de la primitiva ermita de la Mare de Déu del Carme, donat que estava situada arran del riu Ebre, sobre un pujol, com a Patrona de la navegació fluvial. Aquesta és molt important a Ascó pels privilegis de Lleuda concedits per tots els reis catalans fins Joan II. En construir-se la via del tren, calgué destruir l$0027ermita primitiva i fer-ne una altra un xic més endins del terreny, l$0027any 1882. El privilegi de Lleuda va regir fins fa ben pocs anys, perquè en fer-se el pont sobre el riu per les obres de la Central Nuclear, el 1972, la Barca d$0027Ascó deixà de passar i es va deixar de cobrar tota mercaderia, cotxe, carro o persona que passava amb ella, d$0027un costat a l$0027altre del riu.

La Mare de Déu del Carme és la patrona dels llaüters de l$0027Ebre.

Josep Maria Jornet Domènech (5)
(Traducido por Google) Es un lugar tranquilo y encantador junto al Ebro.

És un lloc tranquil i encantador al costat de l$0027Ebre.

Xavier Pena (3)
(Traducido por Google) bonita ermita