Capella de Sant Maur de Contrast Contrast

email : [email protected]

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/LDPtwFUc68pfvrHt6

Lluís Ribes Mateu (5)
(Traducido por Google) Es pequeña, románica, aunque muy modificada por reformas posteriores (ha sido restaurada en su interior y conserva los muros, la vuelta, el arco triunfal y el ábside de piedra trabajada), conserva la imagen gótica de «San Mauro» , del siglo XV, mutilada en 1936. La puerta principal está tapiada.

Está tan modificada que se puede decir que sólo conserva del estilo primitivo del ábside, y aunque en parte sobrealçat.

Parece realizada en piedra caliza. Tiene el cuerpo bastante desproporcionado, sobre todo las manos (aunque pueden ser fruto de la restauración después de la mutilación de 1936). Viste mitra y capa abacial, y lleva un báculo. La parte posterior no está trabajada y se observan las marcas del cantero.

És petita, romànica, encara que molt modificada per reformes posteriors (ha estat restaurada en el seu interior i conserva els murs, la volta, l$0027arc triomfal i l$0027absis de pedra treballada), conserva la imatge gòtica de «Sant Maur», del segle XV, mutilada el 1936. La porta principal està tapiada.

Està tan modificada que es pot dir que només conserva de l$0027estil primitiu l$0027absis, i encara en part sobrealçat.

Sembla realitzada en pedra calcària. Té el cos bastant desproporcionat, sobre tot les mans (encara que poden ser fruit de la restauració després de la mutilació de 1936). Vesteix mitra i capa abacial, i porta un bàcul. La part posterior no està treballada i s$0027observen les marques del picapedrer.

j riambau (5)
(Traducido por Google) Esta pequeña capilla románica de San Mauro, actualmente se encuentra en muy buen estado, lástima que cuando fui estaba cerrada y no se podía visitar.
Esta pequeña construcción se encuentra a pie de camino, junto al pequeño núcleo de Contraste y al comienzo de los campos de cereales que rodean esta aldea.
Desde este lugar hay unas muy buenas vistas del valle del arroyo del Clariana.

Aquesta petita capella romànica de Sant Maur, actualment es troba en molt bon estat, llàstima que quan hi vaig ser estava tancada i no es podia visitar.
Aquesta petita construcció es troba a peu de camí, al costat del petit nucli de Contrast i al començament dels camps de cereals que envolten aquest llogarret.
Des d$0027aquest lloc hi ha unes molt bones vistes de la vall de la riera del Clariana.

RAMON NOGUERA SOLÉ (5)
(Traducido por Google) San Mauro o San Mauro de Contraste.
Pequeña iglesia románica de los siglos XI-XIII al cabo de Argençola, comarca del Anoia.

Sant Maure o Sant Maur de Contrast.
Petita església romànica dels segles XI-XIII al terme d$0027Argençola, comarca de l$0027Anoia.