Iglesia de Santa Eugenia de Saga Saga

Telf  :

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/LGo9YmDxHps2h93G8

jordi cis (5)
(Traducido por Google) La iglesia de Santa Eugenia de Saga, en Ger, se presenta prácticamente intacta desde su última reforma, de finales del XII. De una sola nave con cabecera semicircular, con un curioso óculo abierto al lado sur, la portada consta de cinco arquivoltas de medio punto en degradado, con decoración figurativa a la más exterior, donde destacan las imágenes de Adán y Eva. Coronando el conjunto observamos la imagen de Cristo en actitud de bendecir. Se conserva un frontal de altar en el Museo de Artes Decorativas de París.

L’església de Santa Eugènia de Saga, a Ger, es presenta pràcticament intacta des de la seva darrera reforma, de finals del XII. D’una sola nau amb capçalera semicircular, amb un curiós òcul obert al costat sud, la portada consta de cinc arquivoltes de mig punt en degradat, amb decoració figurativa a la més exterior, on destaquen les imatges d’Adam i Eva. Coronant el conjunt observem la imatge de Crist en actitud de beneir. Se’n conserva un frontal d’altar en el Museu d’Arts Decoratives de París.