Ermita de Santa Maria de la Torre Alins

email : [email protected]

Pag. web en google Maps :https://goo.gl/maps/n2Urebzs8pQbTXCy6

La Tinta Tattoo (5)
Un sitio bonito donde parar puedes remojarte en el río en verano

Pilar Pla Gomez (5)
Simple, pero bonita

Marc Aguado i Jordana. (4)
(Traducido por Google) Iglesia de una sola nave con ábside semicircular al este cubierto con bóveda de cuarto de esfera, precedido por un pequeño presbiterio con bóveda de cañón. La nave es dividida en dos tramos construidos en diferentes momentos, el primero con bóveda de cañón, y el segundo, ampliación posterior, con cubierta de madera a dos vertientes, actualmente derrumbada. A poniente y descentrada respecto al eje de la fachada se encuentra la puerta integrada por tres arquivoltas en degradación, la más exterior decorada con un zigzag incisa, la central con esferas y lisa la interior. Las arquivoltas descansan en impostas y capiteles lisos. De las columnas adosadas a los montantes, sólo quedan algunos fragmentos. Debajo del piñón se abre una diminuta ventana geminada. El aparato es de sillares irregulares de losa y sillares bien tallados de piedra pómez los arcos de ventanas y puerta. El paramento de la puerta es rebozado con mortero de cal. El sector de la puerta presenta un mayor refinamiento respeta el resto del edificio. Hay que considerar este edificio como una obra propia de las formas que tomado la arquitectura del siglo XII en los valles altos. Al norte está adosada un borda que hace pensar que se trata de una antigua dependencia. Frente mismo, al otro lado de río y de la carretera, encontraba situada la Farga de Santa María.

Església d$0027una sola nau amb absis semicircular a l$0027est cobert amb volta de quart d$0027esfera, precedit per un petit presbiteri amb volta de canó. La nau és dividida en dos trams construïts en diferents moments, el primer amb volta de canó, i el segon, ampliació posterior, amb coberta de fusta a dues vessants, actualment ensorrada. A ponent i descentrada respecte al eix de la façana es troba la porta integrada per tres arquivoltes en degradació, la més exterior decorada amb una ziga-zaga incisa, la central amb esferes i llisa la interior. Les arquivoltes descansen en impostes i capitells llisos. De les columnes adossades als muntants, sols en resten alguns fragments. Sota mateix del pinyó s$0027obre una diminuta finestra geminada. L$0027aparell és de carreus irregulars de llosa i carreus ben tallats de pedra tosca als arcs de finestres i porta. El parament de la porta és arrebossat amb morter de calç. El sector de la porta presenta un major refinament respecta la resta de l$0027edifici. Cal considerar aquest edifici com una obra pròpia de les formes que pres l$0027arquitectura del segle XII a les valls altes. Al nord hi ha adossada un borda que fa pensar que es tracta d$0027una antiga dependència. Enfront mateix, a l$0027altre costat de riu i de la carretera, trobava situada la Farga de Santa Maria.

Charly M119 CabCon (4)
(Traducido por Google) Muy bonito, Pero falta más información

Molt maco, Pero manca mes informació

Marina Carol Torrents (3)
(Traducido por Google) Capilla románica, paisaje muy bucólico

Capella romànica, paisatge molt bucòlic

Pau Ferré Gavarró (4)
(Traducido por Google) Paisajes recomendables.

Paisatges recomenables.

sobre el terreny (5)

Jose Antonio Adame Barragan (4)

Oscar Espun (4)